Verslag CCB Inspireert: CCB helpt BrandLoyalty een handje…

39 views
0

CCB helpt BrandLoyalty een handje…

Opvallend: na de ontvangst in het indrukwekkende pand van BrandLoyalty in Den Bosch – inclusief waterfontein en barista bar – troffen de aanwezigen in het imposante auditorium een ‘suffe display’ met lunchboxen en drinkflessen aan. Dat er achter die display een hele wereld schuilging, was vooraf lastig te geloven. En toch was het zo…

 

Bekend van de spaaracties bij Albert Heijn, sponsor van de Vestingloop en een schaatsploeg: de kennis van CCB-leden over BrandLoyalty reikte nog niet ver, zo bleek tijdens de aftrap van de avond. En dat is precies de reden waarom het bestuur van CCB ervoor koos een event over én bij deze wereldspeler te organiseren. “Een wereldberoemd bedrijf dat iets doet met loyalty-programma’s. Verder weten we maar weinig. Toch beweegt BrandLoyalty zich in de wereld van retail, marketing, design en consumenten; gebieden waar CCB-leden ook in actief zijn”, zei voorzitter Robert Essenstam van CCB ter introductie. “Niet gek dat er al snel tientallen aanmeldingen voor deze avond binnenkwamen.”

Vol bevlogenheid, maar met een grote portie Nederlandse nuchterheid, bracht Koen van Dijck, manager Global Knowledge Center, het verhaal van ‘zijn’ BrandLoyalty voor het voetlicht. De feiten: 23,5 jaar geleden opgericht in Hongkong, in 2014 verkocht aan Alliance Data Systems, twintig kantoren over de hele wereld met het hoofdkantoor in de Brabantse hoofdstad en een grote liefde voor ‘happy people’: consumers, clients en employees.

 

Aan het werk
Van Dijck zette de bijna zeventig aanwezigen bij CCB Inspireert na een bevlogen presentatie ook nog aan het werk. Zij werden opgedeeld in teams en kregen slechts dertig minuten om een campagne in elkaar te draaien voor Albert Heijn. De opdracht luidde: geef de spaaractie voor lunchboxen en drinkflessen een boost.

Dat lieten de deelnemers zich geen twee keer zeggen. Dubbele zegels als je buitenbeentjes (‘mislukte groenten’) koopt in de supermarkt, een speciaal ticket in een van de lunchboxen dat recht heeft op een hoofdprijs, een zegeltjesbingo, Albert Heijn die voor iedere volle spaarkaart een gevulde lunchbox weggeeft aan iemand die het niet breed heeft, koks die tips geven voor een lekkere lunch die goed te bewaren is in de box, content die is afgestemd op koopgedrag van de consument (met behulp van de Bonuskaart): BrandLoyalty beschikte ineens in no time over interessante campagnes…

 

Een uitgebreider verslag lees je in het magazine van CCB dat in december verschijnt.

Geschreven door: Annelieke van der Linden

CCB inspireert

 

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close