Factoringbedrijf o2Factoring lanceerde afgelopen zomer de campagne ‘Geld is tijd’ in samenwerking met Scheepens – Your Creative Agency. O2Factoring geeft met de campagne een tegengeluid aan de 24-uurseconomie die gekenmerkt wordt door de opzwepende uitspraak: tijd is geld. ‘Geld is tijd’ overstijgt het campagneniveau waar het nu als nieuwe bedrijfsvisie fungeert voor het factoringbedrijf. Als belangrijkste bewijslast voor deze nieuwe visie is o2Factoring sinds begin dit jaar hoofdsponsor van Floris von Bönninghausen (29), die op donderdag 21 september het 24-uursfietsrecord (1026 km) aanvalt om geld in te zamelen voor Alzheimer Nederland. O2Factoring zet zo bewust geld in om tijd te winnen voor onderzoek naar dementie.

Ondernemers horen vaak: ‘tijd is geld’. Een uitspraak die volgens o2Factoring niet meer past bij de huidige tijdgeest. Door deze uitspraak om te draaien, benadert het factoringbedrijf de geldgedreven maatschappij op een meer menselijke manier. Met de campagne ‘Geld is tijd’ wil o2Factoring ondernemers aanmoedigen vaker stil te staan om te beseffen waar we het allemaal voor doen: tijd. Want dat kun je niet terugdraaien. Maar wel bewust gebruiken voor de dingen die écht belangrijk zijn. Tijd voor jezelf, familie, vrienden of de maatschappij. Door de herkenbare uitspraak ‘tijd is geld’ om te draaien hoopt het bedrijf op te vallen met haar maatschappelijke boodschap.

Long-distance-cyclist Floris von Bönninghausen stapt op donderdag 21 september 24 uur op de fiets om geld in te zamelen voor Alzheimer Nederland. Nadat bij zijn moeder (62) Lewy-body-dementie vastgesteld werd, besloot Floris te doen wat hij goed kan: langeafstandsfietsen. De oprichter van o2Factoring, Igor Meijs, sponsort Floris tijdens zijn hele aanloop en geeft hem daardoor de tijd om te doen wat hij écht belangrijk vindt. De nieuwe sponsoractie van o2Factoring is daarmee de ideale bewijslast om de campagne en bedrijfsvisie van o2Factoring groots te introduceren binnen de ondernemerswereld.

“Vanuit ons ondernemershart voelen wij dat het tijd is om ons hard te maken voor uitdagingen groter dan de onze. Door iets terug te doen voor de maatschappij. Daarom kiest o2Factoring ervoor om Floris von Bönninghausen te sponsoren in zijn actie om geld in te zamelen voor Alzheimer Nederland. Op deze manier hopen we tijd te winnen in het onderzoek naar een ziekte die het besef van tijd doet verdwijnen.” –Igor Meijs van o2Factoring

Doneer ook voor meer tijd voor onderzoek naar dementie.

O2Factoring vindt dat geen enkele ondernemer te lang zou moeten wachten op zijn geld. Daarom helpen zij ondernemers hiermee door facturen binnen 24 uur uit te betalen, het debiteurenbeheer over te nemen en het faillissementsrisico af te dekken. Hiermee geven zij ondernemers tijd om te focussen op wat écht belangrijk is. Tijd voor meer werkgeluk. Om ambities waar te maken. Om er meer te zijn voor de mensen die ze liefhebben, maar ook voor de wereld om je heen.

Credits
o2Factoring: Igor Meijs, Amy Duursma, Dominique van den Berg & Nienke Heblij
Scheepens | strategie & creatie: Anouk Looijkens, Boudewijn Vogels, Luuk Paulussen & Bram Giesen
Scheepens | account: Alt-Willem Spenkelink, Noreen de Vaan, Sofie van Antwerpen & Femke Vugs
Videoproductie: Studio-Tegenlicht
Fotografie: The Post Office

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close