De Bonk 2015 voor Bieb en Aduu Mal

2.786 views
0

De herpositionering Bibliotheek Nieuwe Stijl is de winnaar geworden van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant 2015. De publieksprijs ging naar GiDesign.

De Bonk, de prijs voor de beste communicatiecampagne van Brabant, werd gisterenavond voor de twintigste keer uitgereikt in het Midi Theater in Tilburg tijdens de nieuwjaarsreceptie van Communicatieclub Bourgondië. De campagne van Bibliotheek Midden-Brabant, gemaakt door het Tilburgse bureau Schwung, mag zich de beste Brabantse campagne van 2015 noemen. De jury noemde de rebrandingcampagne relevant en bovendien mooi uitgevoerd. René Westbroek: “Met labels als De Kennismakerij en Places to Bieb laat de bibliotheek zien veel meer te zijn dan de als oubollig versleten uitlener van boeken. De bibliotheek positioneert zich als podium en werkplaats waar mensen op nieuwe manieren hun kennis verrijken.”

Om de publieksprijs werd gestreden door alle inzendingen. 1588 stemmen op internet én een stemming in de zaal wezen de winnaar aan: de campagne ‘Well made fashion in every sense’ die GiDesign Creative Communications maakte voor Aduu Mal, hét nieuwe kwaliteitslabel voor duurzaam leer uit Mongolië.

Twintigste editie

De Communicatieprijs Brabant beleefde dit jaar haar 20e editie, wat uitbundig gevierd werd in het Midi Theater in Tilburg. De prijs werd in het leven geroepen om de communicatieprestaties uit Midden-Brabant beter over het voetlicht te krijgen. Inmiddels is de prijs uitgegroeid tot een prestigieuze Brabantse prijs. Communicatieclub Bourgondië (CCB), organisator van de prijs, is een beroepsvereniging op het gebied van reclame, PR en communicatie en een belangrijk netwerk in de regio.

Terugblik op de avond

De krachtige vuurbranders van SKY Ballonvaarten verwelkomden donderdag 7 januari 2016 alle gasten bij MIDI Theater Tilburg. Zij kwamen af op de feestelijke CCB-nieuwjaarsbijeenkomst en 20e uitreiking van de Communicatieprijs Brabant, ofwel De Bonk 2015.

De Communicatieprijs Brabant beleefde dit jaar haar 20e editie, wat uitbundig gevierd werd. Een feestelijke ontvangst met bubbels en Bourgondisch maal viel de gasten vooraf ten deel. In de zaal stond CCB-voorzitter Rob Mallens kort stil bij de terroristische aanslag op Charlie Hebdo, die dag precies een jaar geleden, en de relatie van dat drama in Parijs met de communicatiebranche. Presentator Henrike Brouwer trapte daarna op muzikale wijze af en nodigde 4 panelgasten op het toneel uit om met haar ‘Back to the Future’  te gaan. Het panel bestond uit de bedenker van de prijs (Kees Scheepens), de ‘werktekenaar’ en voormalig voorzitter (Hans van de Ven), een oud-jurylid en reclamehistoricus (Wilbert Schreurs) én de eerste winnaar uit 1996 (Berna Trommelen). Gezeten aan een oud vintage ingericht bureau, compleet met fax, floppydiscs en rolodex, memoreerden zij hoe het destijds verging en wat er in 20 jaar allemaal veranderd is. Het programma werd meerdere malen onderbroken met een ‘reclameblok’ van prachtige oude commercials van o.a. Rolo, Volkswagen en PTT.
Daarna was het tijd voor de uitslagen. René Westbroek lichtte namens de jury haar oordeel en bevindingen over de inzendingen van 2015 toe. De campagne van Bibliotheek Midden-Brabant, gemaakt door het Tilburgse bureau Schwung, mag zich van de jury de beste Brabantse campagne van 2015 noemen. Zij noemde de rebrandingcampagne relevant en bovendien mooi uitgevoerd. René Westbroek: “Met labels als De Kennismakerij en Places to Bieb laat de bibliotheek zien veel meer te zijn dan de als oubollig versleten uitlener van boeken. De bibliotheek positioneert zich als podium en werkplaats waar mensen op nieuwe manieren hun kennis verrijken.”  Om de publieksprijs werd gestreden door alle inzendingen. 1588 stemmen op internet én een stemming in de zaal wezen de winnaar aan: de campagne ‘Well made fashion in every sense’ die GiDesign Creative Communications maakte voor Aduu Mal, hét nieuwe kwaliteitslabel voor duurzaam leer uit Mongolië.

Bekijk meer foto’s en lees het Facebook-verslag.

De volgende personen waren 7 januari 2016 aanwezig:

Ad Cleijsen
Annemiek Gijsbers
Anouk Van de Veerdonk
Arthur Hopstaken
Asja Vossen
August de Vocht
Bas Verhoef
Baukje ter Huurne
Berna Trommelen
Bianca Holsbergen
Bianca Taapken
Bram Giesen
Brigitte Vastenburg
Camiel Donders
Carmen Sparidans
Chantal Aarts
Corine Kaijim
Daan Knip
Daan Van Loosbroek
Dave Pollaert
Debbie Reinders
Debbie Hovens
Ed Mutsaers
Edwin Huijben
Eelco Anneveldt
Eelko Lommers
Ellen Schoone
Eric Bekkers
Erik Slavenburg
Esther van Wel
Eva Zwart
Evelien Konings
Frank Claus
Frank Van Meijel
Frank Vermeulen
Froekje Panis
Hans van de Ven
Henrike Brouwer
Herman Horst
Huub Evers
Huub van Osch MBM
Inge Guffens
Ivo Henckens
Jaap van Loon
Jan van der Spoel
Jan Van Riel
Jan Aalbregt
Jeannine van den Boer
Jeroen Veldkamp
Jeroen Vos
Jeske Boemaars
John Royakkers
Joost Beelenkamp
Joyce de Wit
Judith Mingers
Judith Vinkenvleugel
Karin Opperman
Kees Scheepens
Kim de Kort
Luuk Paulussen
Maarten Van de Voort
Maartje Mens
Marc Heuvelmans
Marianne van Beerendonk
Marielle Verlouw
Marjolein Vugts
Marjon Van Kralingen
Mark Lenaerts
Marlene Nass
Mathijs van Woensel
Mieke Evers.
Nancy Versteden
Nelleke Swinkels-van de Vorst
Nick De Cock
Niek Frijters
Niels Brans
Otto van de Sanden
Pascale Vugts-Smits
Peter Cuunders
Pieter Westerlaken
Pieter Voogt
Pieter Hemels
Ralf Embrechts
René Westbroek
Rob Mallens
Rob de Bruijn
Robert Essenstam
Robert Van de Wiel
Rogier Eekelaar
Sarah Teurlings
Sharon Hamers
Shirley Dap
Simone Timmers
Sjoerd Goderie
Steef Heij
Stefan van Hulten
Stefan Goossens
Tim de Groot
Tim Cornelisse
Toine Markhorst
Twan Maton
Wilbert Schreurs
Wim Groels

 

 

 

Geef een antwoord

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close