Belangrijke communicatieprijzen Brabant uitgereikt

416 views
0

Tilburg, 28.3.2019 – Het communicatieniveau is hoog in Brabant. Dat werd weer eens duidelijk bij de uitreiking van de Communicatieprijs Brabant 2018. Onder de 8 winnaars waren twee bekende biermerkcampagnes: #carnavalvrij van Bavaria en We are Belgium van Jupiler. Opvallend was de enorme diversiteit van de inzendingen. Zowel ontwerp-, reclame- als communicatie- en PR-bureaus stuurden werk in. Van kleine organisaties tot de grote jongens en opdrachten met alle soorten budgetten.

 

De campagne #carnavalvrij, gemaakt voor Bavaria door Fama Volat uit Eindhoven, ontving de Communicatieprijs Brabant in de categorie marketingcommunicatie. De prijs voor beste corporate communicatie inzending ging naar Your Social uit Breda, voor de The Smallest Ad die zij voor ASML maakte. Met een advertentie van 33,27 x 7,76 micrometer, niet te zien met het blote oog, werd The Smallest Ad voor ASML als technische werkgever dé manier om op te vallen bij technische studenten.

 

De prijzen, Bonken, in de categorieën design, evenementen en beeldcommunicatie gingen respectievelijk naar ON THAT ASS, Antea Group en GIG creative film productions.

ON THAT ASS uit Rosmalen won een Bonk met hun verpakkingsconcept van boxershorts. Met een abonnement van ON THAT ASS ontvang je als man elke maand een uniek boxershort op de deurmat. Antea Group (Oosterhout) heeft als eerste ingenieurs- en adviesbureau een Pop-up store geopend op het drukste station van Nederland en ontving daarvoor de Bonk in de categorie evenementen. GIG creative film productions (Breda) maakte de documentaire Avondje NAC en nam een Bonk voor ‘beeldcommunicatie’ mee naar huis

 

Nieuw bij de Communicatieprijs Brabant was dit jaar de categorie smart budget. Een categorie voor inzendingen tot € 7.500,-. De winnaar, het communicatieadviesbureau idee vanDaan uit Waalwijk maakte voor de Willem van Oranje Scholengroep een arbeidsmarktcampagne waarin gezocht werd naar een nieuwe directeur.

 

De Bonk voor best geïntegreerde case werd door de jury uitgereikt aan het Bredase bureau The Communication Company voor hun campagne We are Belgium in het kader van het WK 2018, in opdracht van AB InBev/Jupiler België.

 

The Communication Company won naast de Bonk voor de best geïntegreerde case óok de Super Bonk voor het ‘allerbeste werk van 2018’, de publieksprijs, behaald door stemmen van de 150 aanwezigen. Het publiek mocht stemmen na het aanhoren van korte pitches van de 7 winnaars.

 

COMMUNICATIEPRIJS BRABANT

 

Robert Essenstam, voorzitter van de Communicatieclub Bourgondië: “Er werden 44 cases ingezonden door 29 inzenders uit Brabant. Hiermee is de Communicatieprijs Brabant duidelijk aan het groeien. “We zijn er trots op dat de Bonken verspreid over Brabant terechtkomen. Een bewijs dat over heel Brabant voor mooie opdrachtgevers en merken marketing- en communicatiewerk van hoog niveau wordt gemaakt. Bij bureaus en opdrachtgevers uit Breda, (4x), Eindhoven, Rosmalen, Oosterhout en Waalwijk staan vanaf vandaag Bonken op het bureau”, aldus Robert.

 

De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. CCB (CommunicatieClub Bourgondië) organiseert deze uitreiking om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. De Bonken werden gisterenavond voor de drieëntwintigste keer uitgereikt, deze keer in het Klasse Theater in Tilburg. De presentatie van de avond was in handen van Vincent Moes.

 

 

De volledige lijst van uitgereikte prijzen:

 

SUPER BONK: HET ALLERBESTE WERK VAN 2018 

Case:                           We Are Belgium

Inzender:                     The Communication Company

Opdrachtgever:            AB InBev/Jupiler België

 

BESTE GEINTEGREERDE CASE

Case:                           We Are Belgium

Inzender:                     The Communication Company

Opdrachtgever:            AB InBev/Jupiler België

 

CORPORATE COMMUNICATIE 

Case:                           The Smallest Ad

Inzender:                     Your Social

Opdrachtgever:            ASML

 

MARKETINGCOMMUNICATIE

Case:                           #carnavalvrij

Inzender:                     Fama Volat

Opdrachtgever:            Bavaria

 

DESIGN

Case:                           ON THAT ASS/ packaging

Inzender:                     ON THAT ASS

Opdrachtgever:            ON THAT ASS

 

BEELDCOMMUNICATIE

Case:                           Avondje NAC

Inzender:                     GIG creative film production

Opdrachtgever:            NAC Breda i.s.m. Fox Sports

 

EVENTS

Case:                           Pop-up store Antea Group

Inzender:                     Antea Group

Opdrachtgever:            Antea Group

 

Smartbudget

Case:                           Wordt u onze nieuwe directeur?

Inzender:                     idee VanDaan

Opdrachtgever:            Willem van Oranje Scholengroep

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close