Zeeman en Full Frame grote winnaars Communicatieprijs Brabant 2016

2.707 views
0

De trouwjurk van Zeeman Textielsupers en de Philips Heritage video van Full Frame zijn de grote winnaars geworden van de Communicatieprijs Brabant 2016. Zij gingen beide met twee Bonken naar huis. Ook de Stichting Jheronimus Bosch 500 won twee Bonken, met cases van twee verschillende inzenders.

 

communicatieprijs_2016_zeemanDe trouwjurk die Zeeman vorig jaar voor een klein prijsje op de markt bracht, leverde een storm aan free publicity op zonder dat veel budget werd uitgegeven aan promotie. Deze case werd bedacht en uitgevoerd door Persuade, het reclamebureau uit Den Bosch. Het leverde hen samen de Bonk op in de categorie marketingcommunicatie / activatie & promoties, die werd uitgereikt door Marco van Bilsen van BrandLoyalty. Later op de avond wees de stemronde van de aanwezige CCB-leden Zeeman ook nog aan als Merk van het jaar 2016.

 

_cdp1275In de korte film ‘Philips Heritage, your next residence?’ die het Tilburgse Full Frame maakte in opdracht van makelaarskantoor Honders en Alting uit Oisterwijk, wordt Landgoed de Wielewaal gepresenteerd. De Engelse humor en de rake storytelling maakte dat deze video viral ging. Het leverde de Bonk op in de categorie beeldcommunicatie, die werd uitgereikt door Jan Dijkshoorn van Solugram. Ook de Bonk voor Makers van het jaar 2016, die door ledenstemmen werd bepaald, ging naar deze case.

 

De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. De Bonken werden gisterenavond voor de eenentwintigste keer uitgereikt in de Starlight Lounge van het Blue Collar Hotel op Strijp-S in Eindhoven. De organiserende Communicatieclub Bourgondië reikte voor het eerst Bonken uit in verschillende categorieën.

Voor de Communicatieprijs werden dit jaar 30 cases ingezonden door 19 verschillende inzenders. Een verdubbeling van het aantal van de afgelopen jaren. Oorzaak van deze stijging zijn de veranderingen die zijn doorgevoerd in het afgelopen jaar, volgens de organiserende Communicatieclub Bourgondië.

De volledige lijst van uitgereikte prijzen:

Beste merk van 2016: Zeeman Textielsupers

Beste makers van 2016: Full Frame

Categorie Marketingcommunicatie/ reclame:
Bonk gewonnen door inzender Studio Kluif met case Totaalcommunicatie en merkontwikkeling Jheronimus Bosch 500.
Eervolle vermelding voor inzender Stratego Branding met case Trekhaakcentrum.

Categorie Marketingcommunicatie/ activatie & promoties:
Bonk gewonnen door inzender Persuade met case Zeeman trouwjurk.

Categorie Interactief, digitaal & sociale media
Bonk gewonnen door inzender Fresh Fruit Digital met case Dela Jonge gezinnen.
Eervolle vermelding voor inzender Talk About PR met case #Rabbitshare.

Categorie Beeldcommunicatie
Bonk gewonnen door inzender Full Frame met case Philips Heritage, your next residence?

Categorie Corporate communicatie/ extern
Bonk gewonnen door inzender Arthur & Brent met case Jheronimus Bosch 500 – Welkom thuis Jheronimus.

In de categorie Corporate communicatie/ intern, de categorie Design en de categorie Events & media werden geen Bonken uitgereikt omdat de jury het niveau van de inzendingen niet hoog genoeg vond.

Geef een reactie

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close