PauwR ontwikkelt snapchat-filter voor Zwarte Cross
Kärcher wilde haar partnership met de Zwarte Cross op een ludieke wijze laten ondersteunen door een online campagne. Hiervoor ontwikkelde PauwR een speciale Snapchat-filter die perfect aansloot op het motto van de Zwarte Cross “Leven vóór de dood”. De filter bereikte uiteindelijk meer dan 6 keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross, bijna 1,5 miljoen mensen!
Hoge share rate van Snapchat
De filter is enorm vaak gebruikt, waardoor de filter maar liefst 1.455.061 keer is vertoond. Dat is meer dan zes keer het aantal bezoekers van de Zwarte Cross! In het totaal is de filter 31.192 keer gedeeld, waarmee de filter een share rate van 51,8% heeft behaald. Share rate is de verhouding tussen het aantal keer dat de filter in beeld geweest in Snapchat om te gebruiken en het aantal keer dat de filter ook daadwerkelijk over de foto is geplaatst en verstuurd. Een share rate van tussen de 5% en 15% is gebruikelijk. De filter heeft dus viermaal boven de benchmark gescoord! Door de filter is Kärcher op een ludieke wijze bij 357.000 unieke personen in beeld geweest.
Lees alles over de case met de snapchat-filter voor Kärcher inclusief de resultaten op de site van PauwR.