CCB Inspireert: Jongerenmarketing – What’s in it for me?

43

Jongeren zijn een interessante doelgroep voor veel bedrijven, maar jongeren bereiken is echt een vak apart. Tijdens deze editie van CCB Inspireert gaan wij aan de hand van de succesvolle praktijkcases van de Efteling en Sense in op deze vorm van marketing. Wat werkt, welke trends zijn er en hoe weet je hen te activeren om met jou samen te werken. Kom naar ons evenement en laat je inspireren.

Bewustwording door activatie: Maak je eigen Efteling avontuur!

Efteling verwondert! Om positie te claimen in de mindset van jongeren streeft de Efteling naar continue aanwezigheid in de leefwereld van en interactie met jongeren. In deze presentatie gaan Nanneke Schilders, senior marketeer en Tim van de Rijdt, art director bij de Efteling, in op de campagne maak je eigen Efteling-avontuur. Met een op de doelgroep (6-12 jarigen) afgestemde online tool konden ze een Efteling commercial maken. De winnende commercials werden uiteraard uitgezonden. Het doel van de Efteling was hierbij in lijn met de vuistregels van Anton Pieck en doorbreekt het leven van alledag.

Campagne Sense door Jong & Je Wil Wat

De wereld voor jongeren een beetje beter maken door communicatie, dat is de droom van Nina. Zij is gespecialiseerd in jongeren in de breedste zin van het woord, ze weet wat wat ze bezighoudt, welke trends er spelen, hoe je hen kan bereiken en hoe je met ze kan samenwerken.

Via Jong & Je Wil Wat houdt Nina zich vooral bezig met strategie, concepten, het organiseren en faciliteren van co-creatie en het bepalen van jongerentrends.

De visie van Jong & Je Wil Wat is: als je jongeren wil bereiken, dan moet je ze begrijpen. Wil je ze echt begrijpen, dan moet je ze betrekken. Zij hebben hiervoor een model gemaakt waar Nina tijdens haar presentatie zeker meer over gaat vertellen. Bekijk alvast de website van Jong & Je Wil Wat voor een voorproefje.

Nina gaat tijdens haar presentatie in op voorbeelden, waaronder een campagne voor Sense. Hiermee licht ze toe hoe het model en de visie in de praktijk is gebracht.

Locatie en aanmelden

Voor dit event hebben wij een locatie gevonden die perfect aansluit op het onderwerp: Dynamo in Eindhoven. Dynamo is een creatief platform voor jong talent. Een jongerencentrum, podium, workshopruimte en school in één. In een dynamische leerwerkomgeving ontwikkelt jong talent zich bij Dynamo in dans, muziek, kunst, cultuur, sport en nieuwe media.

Adres Dynamo

Catharinaplein 21

5611 DE Eindhoven

Aanmeldvoorwaarden

Toegang voor leden is gratis, introducés betalen € 35,-. Voor introducés die zich in 2017 nog aanmelden als CCB-lid, geldt dat dit bedrag in mindering wordt gebracht op het lidmaatschapsgeld. Je inschrijving is bindend, afmelden kan tot uiterlijk 11 december 12.00 uur en uitsluitend per e-mail naar: secretaris@communicatieclub.nl.

Ingeschreven introducés:

Mirelle Bos Saskia Deerenberg Anke de Martines Marc Carapiet Lisa Jansen Tom Beerens Esmee Jacobs Nina Verbruggen Claudia Vleeschhouwer Madelon de Graauw Robin van den Hurk Joëlle Stijnen

Geef een reactie

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close