CCB Magazine – GIG: kansen benutten met Brabantse doe-mentaliteit

588 views
0

Elf jaar. Zolang bestaat GIG nu. Dat mag misschien het gekkengetal zijn, maar GIG creative film production doet het zo gek nog niet. Integendeel! Sinds eind vorig jaar heeft het Bredase bedrijf er met GIG live een nieuw livestreamzusje bij en werden tussen september en december vier nieuwe medewerkers aangenomen. Ook blijft GIG volop bezig met waarmee ze elf jaar geleden begon: krachtige videocontent maken, van a tot z. Daar komt dit jaar een nieuwe ‘opdrachtgever’ bij: CCB.

Maarten Verhey, (mede)oprichter en eigenaar van GIG werd in 2017 lid van CCB. “De club kende ik nog niet, de Bonk al wel. Eigenlijk was ik meteen al verkocht door de naam CCB. Bourgondisch en Brabant, beide termen sluiten perfect aan bij GIG”, lacht hij. “Het is tof om op events like-minded people te ontmoeten, inspiratie op te doen en mijn netwerk verder te verbreden. Ook vind ik de creatieve profilering van Brabant erg belangrijk.”

Eind vorig jaar werd GIG gevraagd om de videocontent voor de Bonk te gaan verzorgen. Daar hoefde Maarten niet lang over na te denken. “Ik zie er een mooie uitdaging in om als een van de aanjagers dit event nog meer te profileren in Brabant en meer bureaus hiervoor op de been te krijgen”, aldus Maarten. Hoe GIG dat gaat doen? “Daar heb ik zeker al ideeën over, maar die verklap ik nog niet. Eén ding: we gaan zéker onze stempel drukken op de Bonk.”

Content die in het oog springt

Ambitieuze Bonk-plannen zijn in de maak, dus. Ook voor zijn eigen bedrijf GIG creative film production steekt Maarten de ambities niet onder stoelen of banken. Maarten: “We willen een van de meest toonaangevende videoproductiepartijen zijn van Brabant. Doordat we actief meedenken over essentiële elementen als marketing en strategie, ontstaat er content die in het oog springt en waarmee we organisaties helpen de gestelde doelen te bereiken.”

Tuurlijk: ook voor GIG veranderde er vorig jaar veel door het ‘c-woord’. “Net als veel bedrijven verdwenen bij ons heel wat opdrachten als sneeuw voor de zon”, vertelt Maarten. “Reden voor mij om in die periode een spoedberaad te houden met het team om bedreigingen en kansen te bespreken. Dat leverde mooie inzichten op en zorgde voor de positieve energie die we hard nodig hadden.”

Wakker geschud

Zo is het idee ontstaan om een documentaire over corona te maken. Maarten: “Als echte verhalenvertellers konden we de coronacrisis niet laten rusten. We moesten er iets mee. Gelukkig vonden we in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis een partner die dit gevoel deelde.” Via CCB kwam Maarten in contact met Bonk-jurylid Marieke van Bommel, waarna een co-productie ontstond. In september ging, in samenwerking met Omroep Brabant, de indrukwekkende documentaire Positief getest in première, een ode aan de medewerkers van het Tilburgse ziekenhuis. De documentaire gooide hoge ogen en wordt ook op de NPO uitgezonden.

Zusje ‘GIG live’ is ook het resultaat van de brainstorm in het voorjaar van 2020. Deze aparte tak richt zich op ‘live streaming solutions’. “Live communicatie was al groeiende en sinds de coronacrisis nóg meer”, aldus Maarten. “Dat merken we: GIG live loopt als een tierelier. Ik zie de coronacrisis als een periode die ons wakker schudde. Bij GIG proberen we kansen te benutten en onze energie in te zetten voor iets positiefs. Ik denk dat je er zonder deze doe-mentaliteit niet komt.”

 

Tekst: Annelieke van der Linden

Foto’s: Dymph Essenstam

Geef een reactie

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close