CCB Inspireert – Reputatiemanagement: over consistentie, sterke leiders en visie

25

Organisaties die structureel bouwen aan een sterke reputatie hebben een onderscheidende visie en heldere kernwaarden. Maar een goed verhaal is niet voldoende, als het gedrag van de organisatie niet in lijn is met dat verhaal. Denk aan organisaties die zich uitdrukkelijk uitspreken over duurzaamheid en vervolgens weinig doen om hun eigen milieubelasting te verminderen. Sterke leiders hebben een positief effect op de reputatie van je organisatie.

Sterke leiders hebben een heldere en onderscheidende visie, ze doen de juiste dingen en ze laten dat ook zien. Hoe kan de afdeling communicatie daar een rol bij spelen en wat is de toegevoegde waarde van een communicatieadviseur in dit verhaal?

Met elkaar in gesprek

Tijdens deze interactieve bijeenkomst gaan we als vakgenoten met elkaar in gesprek over deze beide kanten van reputatiemanagement en delen we ervaringen uit. We staan met elkaar stil bij de gedragsaspecten die bijdragen aan de reputatie van je organisatie. Welk gedrag is wenselijk om je identiteit uit te dragen en de organisatiebelofte waar te maken? En welk gedrag is onwenselijk?

We bespreken ook een paar mooie voorbeelden van personen met sterke reputaties. Wat kunnen we daarvan leren? Hoe kan je die inzichten inzetten bij het versterken van de reputatie van de leiders van jouw organisatie?

De bijeenkomst wordt geleid door Jhorna Erkens, algemeen directeur van Bex*. Hieronder lees je meer over Bex* en Jhorna.

Over Bex*

Meer dan ooit bepalen veranderingen de agenda van organisaties. Wij geloven dat krachtige communicatie het verschil maakt tussen falen en succes. Daarom versterken wij de communicatiekracht van mensen, merken en organisaties.

We helpen onze opdrachtgevers met vragen op het gebied van interne communicatie en verandercommunicatie, reputatiemanagement en crisis, campagnes en positionering en trainen leiders om hun verhaal geloofwaardig, authentiek en overtuigend te brengen.

Je vindt onze opdrachtgevers in een groot aantal sectoren. Van (hightech) industrie tot zorg en van dienstverlening tot overheid.

Onze visie op reputatiemanagement

Succesvolle organisaties hebben een sterke reputatie en zijn goed in communicatie. Ze luisteren naar hun stakeholders, voeren een dialoog en tonen leiderschap. Ze weten mensen aan zich te binden en zijn geloofwaardig.

Een goede reputatie is belangrijk. Tot zover geen verrassingen. Maar het is geen doel op zich. Het is één van de tools om je zakelijke doelen misschien wel sneller te bereiken. Hoe bouw en behoud je een solide reputatie? Dat vraagt om een heldere visie, die je goed en consistent brengt. En vervolgens moet je doen wat je zegt. Daarna maak je dat zichtbaar met een goede communicatiestrategie.

We bouwen, versterken en beschermen reputaties van mensen, merken en organisaties. Van strategisch advies tot pragmatische uitvoering. We helpen organisaties en hun leiders wendbaar en geloofwaardig te zijn in hun communicatie. Om een consistent beeld op te bouwen en uit te dragen. En snel te schakelen als de actualiteit daar om vraagt.

Over de spreker: Jhorna Erkens

JhornaBexAls directeur van Bex* en teamleider van het Reputatieteam ziet Jhorna communicatie niet als doel op zich, maar als een middel om te bouwen aan een gewenste reputatie bij de juiste stakeholders om een (business)doel sneller of effectiever te bereiken.

“Ik luister, stel de juiste vragen en analyseer snel en scherp. Resultaatgericht, gestructureerd, proactief en kritisch meedenken, zijn mijn kernwaarden. Ik bewaar de rust en verbind zo verschillende partijen met elkaar.”

Jhorna heeft ruime ervaring in complexe communicatietrajecten en vraagstukken die gaan over het bouwen, versterken of beschermen van reputaties van organisatie, merken en mensen. Voordat ze naar Bex* kwam, was ze als senior manager reputatie bij EY verantwoordelijk voor stakeholdermanagement, corporate woordvoering, crisismanagement/- communicatie en bestuurscommunicatie in België en Nederland, in een tijd dat de reputatie van accountants en de Big 4 behoorlijk onder vuur lag. Ze is een ervaren sparringpartner voor besturen en directies, woordvoerder en (media)trainer, vooral ook in crisissituaties. Jhorna verzorgt trainingen en simulatie-oefeningen in crisismanagement en -communicatie, mediatrainingen, presentatietrainingen en trainingen storytelling. 

Datum

Donderdag 21 september 2023
19:30 uur – 22:30 uur

Programma

19:30 uur: Welkom / inloop
20:00 uur: CCB Inspireert – Reputatiemanagement
21:30 uur: Napraten en borrel
22:30 uur: Einde

Locatie

Bex*
Piuslaan 70A
5614 CM, Eindhoven

Aanmelden

Schrijf je in via de CCB website. Dit kan tot en met maandag 18 september. Als je je inschrijft, gaan we ervan uit dat je komt. Afmelden kan tot uiterlijk woensdag 20 september 12:00 uur en uitsluitend per e-mail naar: info@communicatieclub.nl. Toegang voor leden is gratis, introducees betalen € 35,-. Voor introducees die zich in 2023 als lid aanmelden voor CCB, geldt dat de kosten voor deze bijeenkomst in mindering worden gebracht op de lidmaatschapskosten.

Geef een reactie

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close