Archieven: Nieuws items

Verslag CCB College: Marketing Design

Marketing design: een vleugje neuromarketing met een flinke schep Design Thinking Wat je krijgt wanneer je politiek econoom Adam Smith en psycholoog Siegmund Freud mixt met een vleugje Daniel Kahneman? Een behoorlijk intensief, breinbrekend mini-college van Eveline van Zeeland, voormalig (slechts twee weken uit dienst, as we write) lector smart marketing & strategie aan de … Lees Meer

Verslag CCB Café: Nieuwjaarsborrel 2020

Koffie, keramiek én champagne Wat hebben koffie, keramiek en champagne met elkaar gemeen? Het waren de ingrediënten voor de eerste CCB-bijeenkomst van 2020. Conclusie: beter had het nieuwe CCB-jaar niet kunnen beginnen. Waar een fotoklus toe kan leiden… Bestuurslid Ed Mutsaers van CCB kwam twee jaar geleden voor een opdracht terecht bij Sundaymorning@ekwc in de … Lees Meer

Verslag CCB Workshop: Zakelijk Tekenen

Men neme, een fijne Neuland stift, wat mooie posca-pennen of gewoon een paar lekker schrijvende Hema-stiften. De andere ingrediënten? Een flip-over, jouw verhaal en een beetje fantasie. Maar, eigenlijk hoeft dat laatste niet eens als je flink oefent met het visuele alfabet voor zakelijk tekenen. Op een stormachtige donderdagavond verzamelden de CCB-leden zich rondom de … Lees Meer

CCB Magazine: Djuri, daar zit muziek in!

Batman. De film van Tim Burton was voor Djuri Boot – toen vijf jaar oud – de eerste kennismaking met filmmuziek. “Ik zette die film steeds opnieuw op en raakte continu bevangen door de opening. Pas later kwam ik erachter dat het de muziek was die mij zo raakte.” Nu, bijna dertig jaar later, is … Lees Meer

Verslag CCB Prikkelt: Digital vs. Creative

Creatieve conceptontwikkelaars? Schieten alle kanten op. Digitale specialisten? Kpi-fetisjisten. Toch schuiven beide bloedgroepen tegenwoordig aan tafel bij een opdrachtgever of binnen een bedrijf. Sterker nog: wil je als merk goed voor de dag komen of je product succesvol in de markt zetten, dan zijn zowel een sterk concept als een digitale strategie onmisbaar. De samenwerking … Lees Meer

Actie: gratis introducé

Uitleg en voorwaarden introducé-actie CCB-leden mogen tot 31 maart 2020 eenmalig gratis een introducé meenemen naar een van de CCB events.Voor de volgende evenementen geldt een afwijkende regeling: Voor CCB College geldt dat gratis introducés net als CCB-leden geen entree, maar wél voor het boek betalen. De uitreiking van De Bonk is alleen toegankelijk voor CCB-leden … Lees Meer

CCB Magazine: De AVG: vloek of zegen?

“Ik heb één keer een paar Adidas-schoenen bekeken op Zalando. Gewoon. Uit nieuwsgierigheid. Niks voor mij, want ik ben al jaren een trouwe Nike-fan. Nog maanden erna werd ik ge-retarget op Adidas-sneakers van Zalando.” Jeroen van IJzendoorn, merkmaker en eigenaar van marketingbureau Factor Tachtig uit Eindhoven weet zelf prima hoe je mensen lekker maakt voor … Lees Meer

Verslag CCB Workshop & CCB Café

‘Klik, ik heb je’ – foto’s schieten met je smartphone Lifehacks om die ene perfecte foto te schieten met je smartphone en een zomerborrel in hogere sferen: donderdag 25 juni vond de laatste CCB-activiteit van het seizoen plaats. Een uitsmijter met een zonovergoten en vooral een Tilburgs randje. Op het dak van de nieuwe hotspot … Lees Meer

Verslag CCB Inspireert: AI in Marketing en Communicatie

‘Designklus? Onze AI fixt het voor je’ Door: Whitney Janssen   “Over tien jaar zijn er geen dtp’ers en designers meer”. Tessa Stehouwer van Greenhouse maakte een gedurfd statement tijdens de CCB Inspireert-sessie in De Admirant. Zeker tegenover een zaal met diverse ontwerpers. De data scientist nam op 11 juni de aanwezigen mee in de … Lees Meer