Archieven: Nieuws items

CCB Magazine: Hoe je met durf en strategie een stad nieuw leven inblaast

Citymarketing is booming   Het zijn de Oscars op het gebied van citymarketingprijzen: The City Nation Place Awards. Eindhoven won begin november in de categorie Place Brand of the Year en liet daarmee Spanje, Schotland en Estland achter zich. De designstad staat wat betreft citymarketing op eenzame hoogte in Brabant, maar neemt Tilburg in zijn … Lees Meer

Verslag CCB College

Lesje gedragsverandering in de LocHal   ‘Ach, man, ik drink al jaren iedere dag een glaasje, nergens last van’ en ‘Die wetenschappers bedenken ieder jaar iets nieuws’. Iedereen weet: alcohol is niet goed voor je. Maar stoppen? Ho maar. Hoe kun je mensen tóch motiveren tot gedragsverandering? In de Tilburgse LocHal maakte wetenschapper Reint Jan … Lees Meer

Verslag CCB Inspireert: Van kijken naar zien

De camera als dirigeerstokje   Degenen die de laatste editie van CCB Inspireert op woensdag 28 november bijwoonden, zullen het beamen: eigenlijk is het onmogelijk een impressie te geven van deze avond. Met zijn 1,4 miljoen foto’s van elke denkbare plek ter wereld schoot stratoloog Pim van den Berg alle kanten op. Maar interessant was … Lees Meer

Verslag CCB Inspireert: CCB helpt BrandLoyalty een handje…

CCB helpt BrandLoyalty een handje… Opvallend: na de ontvangst in het indrukwekkende pand van BrandLoyalty in Den Bosch – inclusief waterfontein en barista bar – troffen de aanwezigen in het imposante auditorium een ‘suffe display’ met lunchboxen en drinkflessen aan. Dat er achter die display een hele wereld schuilging, was vooraf lastig te geloven. En … Lees Meer

Verslag CCB Prikkelt

Avondje rechtbank met CCB Prikkelt Voordat Marleen Draisma (hoofd communicatie Politie Limburg), Laurens Ohlenroth (communicatiemanager NS en masterstudent die onderzoek doet naar inclusie & diversiteit) en Mignon van Halderen (lector Thought Leadership bij Fontys Hogeschool voor Communicatie) het woord krijgen in de rechtszaal (inclusief bar en kroonluchters!), opent voorzitter Robert Essenstam CCB Prikkelt in de … Lees Meer

Verslag CCB Café zomerborrel

CCB zomerborrel: ‘Zuipen aan de lopende band’ Niet letterlijk natuurlijk. De gevleugelde uitdrukking vindt haar oorsprong in de roemrijke geschiedenis van het Bredase Brouwhuis De Drie Hoefijzers aan de Ceresstraat. Daar werd van 1538 tot 2004 onder meer Oranjeboom en Skol gebrouwen. En, naar verluidt keurden de medewerkers aan de lopende band graag de koopwaar. … Lees Meer

New Brand Activators grote winnaar Communicatieprijs Brabant 2017

New Brand Activators won drie Bonken en is daarmee de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant 2017. De jury prees het hoge niveau van alle winnaars, waaronder grote Brabantse bureaus als Persuade, Scheepens, Greenhouse Group, Studio Kluif en Your Social.   De campagne ZiN Inspiratie Lab voor Sligro, gemaakt door New Brand Activators, won … Lees Meer

BAMMM!! Deze makers en merken zijn genomineerd voor De Bonk 2017

Na een lang en intensief juryberaad op 27 maart jongstleden waarbij alle inzendingen beoordeeld zijn door de voltallige jury, zijn de nominaties voor De Bonk 2017 bekend. De genomineerde makers en merken per categorie zijn.   Corporate Communicatie/ intern Geen nominatie(s) Corporate communicatie/ extern Run Live Truck (SAP Nederland) – Factor Tachtig De Rooi Pannen (De … Lees Meer

Verslag CCB College: Emotive Branding

Merkbeleving: alles draait om gevoel Het lijkt zo eenvoudig. Een spel kaarten om de beleving van een merk te helpen bepalen. Maar wie het verhaal achter de ’23plusone’ kaart-set kent, weet dat de oldschool marketingmodellen hun langste tijd hebben gehad. Ratio maakt plaats voor emotie. Het zijn de Human Drives die een merk maken. Steeds … Lees Meer

Verslag CCB Inspireert: Jongerenmarketing

Zeg het met aubergines en perziken Jongeren bereiken is een vak apart   CCB-voorzitter Robert Essenstam vatte het treffend samen: betrekken, begrijpen, bereiken; dat is de sleutel tot succesvolle jongerenmarketing. Of de Generatie Z dezelfde woorden gebruikt, is zeer de vraag. Jongeren verstaan de taal van aubergines en perziken. En om dat te begrijpen, moet … Lees Meer

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close