Archieven: Nieuws items

CCB Magazine – GIG: kansen benutten met Brabantse doe-mentaliteit

Elf jaar. Zolang bestaat GIG nu. Dat mag misschien het gekkengetal zijn, maar GIG creative film production doet het zo gek nog niet. Integendeel! Sinds eind vorig jaar heeft het Bredase bedrijf er met GIG live een nieuw livestreamzusje bij en werden tussen september en december vier nieuwe medewerkers aangenomen. Ook blijft GIG volop bezig … Lees Meer

Verslag CCB Inspireert – Thuiswerken: het nieuwe normaal?

Thuiswerken: het nieuwe normaal? Zul je altijd zien. Geef je een webinar over het thuiswerken en alle elementen die daarbij horen, krijg je het vanwege technische issues niet voor elkaar in beeld te komen. Het overkwam Huib Koeleman op dinsdag 23 maart tijdens CCB Inspireert. Gelukkig was hij goed te horen. En werd zijn sessie … Lees Meer

CCB Magazine: Verpakkingsdesign van Maan Identity. Design. Content.

Inlevingsvermogen = essentieel Even snel boodschappen doen? Bij Marc Doorakkers en Lennaert Stam van Maan gaat die vlieger meestal niet op. Beide mannen nemen producten vaak uitgebreid onder de loep om de materiaalkeuzes en designs te bestuderen. Dat krijg je ervan, als je regelmatig verpakkingen voor een breed scala aan producten ontwerpt. En daar nog … Lees Meer

CCB Magazine: Verpakkingsdesign van Studio Kluif

Tijd voor een thema: verpakkingsdesign Wanneer je ieder jaar in de prijzen valt bij de ‘Oscars van de packaging awards’, aan de wieg stond van de hebberigmakende look and feel van verpakkingen van HEMA en regelmatig de headlines haalt met je gedurfde verpakkingen (Don’t PANdemIC, anyone?), dan sta je als bureau met recht aan de … Lees Meer

Verslag CCB College: Merkenpsychologie, zo werkt dat

Corona of niet: eens per jaar zorgen we bij CCB voor wetenschappelijke inspiratie. Dat het dit jaar een digitaal college werd, deerde niet. Ruim vijftig CCB’ers en introducés waren donderdag 11 februari aanwezig in de virtual classroom voor de lezing van professor Peeter Verlegh, hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Zijn Brabantse accent voelde als thuiskomen. En zijn boodschap was misschien niet helemaal nieuw voor de luisteraars, maar wél duidelijk: als je als brand je merkwaarden en maatschappelijke doelstellingen helder hebt, kun je consumenten en personeel aan je binden.

CCB Magazine: Verpakkingsdesign van Jules Calis

De craft beer-etiketten van Jules: teckels en terriërs Die illustratie op de voorkant van het afgelopen CCB magazine? Dat is weer een echte Calis. We claimen de naam maar alvast op deze manier. Want Picasso of Mondriaan noem je ook niet bij hun voornaam. Jules Calis is alweer even lid van CCB. Toen hij een … Lees Meer

Fotograaf in beeld: Dymph Essenstam

Om een heel goede reden blazen we deze beeldrubriek nieuw leven in! Fotograaf Dymph Essenstam sloot zich namelijk recent aan bij het redactieteam van het CCB magazine. En ging meteen aan de slag: enkele foto’s van haar hand zijn in de 4e editie van 2020 al te bewonderen. Daarnaast ga je Dymph regelmatig zien bij … Lees Meer

CoronaMelder-app: communicatie met een Brabants tintje

Het meest besproken onderwerp in Nederland? Dat is niet meer het weer, maar corona. Dat geldt misschien nog wel extra voor CCB-bestuurslid Mariëlle Verlouw. Zij staat ermee op en gaat ermee naar bed. Nee, ze heeft niet al maandenlang COVID-19. Maar ze zit wel al sinds het begin van de uitbraak in het campagneteam van … Lees Meer

Verslag CCB Webinar: Digital Strategy

Zo maak je een succes van je digitale marketing-strategie. Elke succesvolle campagne begint met een goede strategie. Wie ga je benaderen, met welke content en via welk kanaal bijvoorbeeld? Hoe je dit gestructureerd aanpakt ervaar je in dit webinar door Pieter Voogt, oprichter en strateeg van PauwR Digital Marketing. CCB leden kijken de recording terug … Lees Meer

CCB Magazine: laat interne communicatie jouw organisatie versterken 

Wees gerust. Dit wordt geen zweefartikel over het versterken van je lichaam met yoga, ademhalingsoefeningen, matcha thee en wierook. (Hoewel we daar ook op zijn tijd fan van zijn). Maar wat geldt voor je lichaam, geldt ook voor een organisatie. Een krachtig merk word je alleen als je collega’s een sterk team vormen, zich betrokken … Lees Meer

Bij het gebruik van deze website gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close